اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 با قدرت پردازشی پیشرفته معرفی شدند

به گزارش مجله سرگرمی، اپل لحظاتی پیش در جریان رویداد Wonderlust خود از نسل تازه ساعت های هوشمند خود یعنی اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 با تمرکز بر تراشه تازه سری S و بهبود چشمگیر قدرت پردازشی رونمایی کرد. گجت های پوشیدنی پرچم دار تازه اپل در مقایسه با نسل قبلی شان با تغییرات اندکی روانه بازار خواهند شد که در ادامه به آنالیز مشخصات این محصولات تازه خواهیم پرداخت.

اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 با قدرت پردازشی پیشرفته معرفی شدند

اپل واچ سری 9

نسل نهم ساعت هوشمند اپل واچ از رویکرد مشابه اپل واچ اولترا 2 بهره می برد و این یعنی اپل تغییرات محسوسی را روی طراحی این ساعت هوشمند نو اعمال ننموده است. گل سر سبد تغییرات اپل واچ سری 9 به بخش پردازنده و بهره گیری از تراشه پیشرفته S9 بر می گردد و سرعت و قدرت به مراتب بیشتری را برای این ساعت به همراه خواهد آورد.

این تراشه قدرتمند اپل 6.5 میلیارد ترانزیستور دارد که به لطف آن قادر است انیمیشن ها را با سرعت بسیار بالایی برای کاربران به نمایش بگذارد و اسکرول فوق العاده روانی را به آن ها ارائه دهد. بعلاوه باید به بهبود حدود 30 درصدی عملکرد پردازنده گرافیکی این تراشه نو اشاره کنیم.

این پردازنده پیشرفته از نسخه نوی از تراشه فوق پهن باند اپل (U2) بهره می برد که به آن اجازه می دهد مکان سایر دستگاه های نزدیک مجهز به فناوری مشابه را دقیق تر تشخیص دهد. بعلاوه اگر ساعت های مجهز به این تراشه را به هوم پاد نزدیک کنید، قادر است به کاربران پیشنهاد پخش محتواهای مختلفی را بدهد و کلیدهای کنترل پخش را روی ساعت به آن ها ارائه دهد.

علاوه بر این، نباید موتور عصبی چهار هسته ای این تراشه را از قلم بیندازیم. به لطف این تراشه، اپل واچ سری 9 به صورت مستقل می تواند صحبت های کاربران با دستیار صوتی سیری را مورد تجزیه وتحلیل و پردازش قرار دهد و نیازی نیست که آن ها را به فضای ابری بفرستد.

جدا از بحث تراشه، اپل ویژگی های نمایشگر این ساعت را دستخوش تغییرات مثبتی نموده است. نمایشگر 1.99 اینچی اپل واچ سری 9 اکنون به حداکثر روشنایی 2000 نیت رسیده و کاربران به راحتی می توانند در زیر نور شدید آفتاب از آن بهره ببرند. بعلاوه حداقل روشنایی این نمایشگر به 1 نیت قابل کاهش است تا در محیط های تاریک نیز مسئله ای برای کار کردن با آن نداشته باشید.

یکی از قابلیت های بسیار جذابی که به این ساعت هوشمند اضافه شده، ویژگی Double Tap نام دارد. زمانی که کاربران مشت دست خود را دو بار فشار می دهند، اپل واچ سری 9 قابلیت تشخیص آن را دارد و می تواند یک سری کارهای از پیش تنظیم شده نظیر پاسخگویی به تماس ها، قطع آلارم و موارد دیگر را به سادگی انجام دهد.

به لطف رابط کاربری نو این ساعت یعنی watchOS 10، قابلیت Name Drop نیز در دسترس کاربران قرار گرفته و آن ها می توانند صرفاً با نزدیک کردن اپل واچ های خود به یک دیگر، شماره تلفن خود را به اشتراک بگذارند.

اپل اعلام نموده که در فرآیند ساخت اپل واچ سری 9، توانسته فراوری و انتشار کربن را با استفاده مجدد از آلومینیوم، استفاده از انرژی پاک و ارسال دریایی به جای ارسال هوایی به طور چشمگیری کاهش دهد. آن طور که انتظار می رود، باتری اپل واچ سری 9 تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته و قادر است با یک بار شارژ تا 18 ساعت دوام بیاورد.

اگرچه این ساعت هوشمند به هیچ ویژگی سلامتی و تناسب اندام نوی مجهز نشده، اما نتایج سنسور ضربان قلب آن نسبت به سنسور سری 8 دقیق تر و قابل اعتمادتر خواهد بود.

نسل نهم ساعت هوشمند اپل با بدنه ای آلومینیومی در رنگ های صورتی، ستاره ای، نقره ای، مشکی و قرمز روانه بازار خواهد شد و نسخه های از جنس فلز ضدزنگ آن نیز در رنگ های طلایی، نقره ای و گرافیت در اختیار کاربران قرار می گیرند. پیش فروش این محصول از امروز شروع شده و در دو نسخه 41 و 45 میلی متری از 31 شهریور ماه به فروش می رسند.

اپل واچ اولترا 2

نسل دوم ساعت هوشمند جان سخت اپل موسوم به اپل واچ اولترا 2 از لحاظ طراحی تفاوت خاصی با اپل واچ اولترا ندارد و این موضوع یعنی باز هم در این ساعت هوشمند شاهد حضور بدنه 49 میلی متری با فرم فکتور بسیار ارگونومیک و نمایشگر تخت هستیم که از تمام مدل های اپل واچ تا به امروز بزرگ تر است.

نمایشگر بزرگ 2 اینچی این ساعت هوشمند نیز اکنون با حداکثر روشنایی فوق العاده 3000 نیت در اختیار کاربران قرار می گیرد تا امکان استفاده از آن را در هر شرایط آب وهوایی برای افراد فراهم کند. غول کوپرتینویی در فراوری این محصول از 95 درصد تیتانیوم بازیافت شده استفاده نموده تا بار دیگر بر سازگاری محصولاتش با محیط زیست تأکید کند.

طبق ادعای این شرکت، اپل واچ اولترا 2 بدون تغییر نسبت به نسل قبلی اش عمر باتری 36 ساعته دارد و این میزان شارژدهی برای گشت و گذار و حضور چند روزه در طبیعت می تواند به 72 ساعت نیز برسد.

بارزترین تفاوت اپل واچ اولترا 2 با نسل قبلی اش در بخش سخت افزار و قدرت پردازشی اش است؛ جایی که اکنون اپل از تراشه قدرتمند S9 به عنوان قلب تپنده نسل دوم اپل واچ اولترا استفاده نموده که مبتنی بر چیپ A15 Bionic است و قدرت سری آیفون 13 و مدل های استاندارد آیفون 14 را تأمین می نماید.

به لطف بهره گیری از این تراشه، اپل واچ اولترا 2 پیشرفت محسوسی را در زمینه های مختلف پردازشی و بهره وری انرژی تجربه می نماید. اپل برای این ساعت های هوشمند خود، بندهای نوی را با نام FineWoven در نظر گرفته که به عنوان جایگزین بندهای چرمی وارد بازار خواهند شد و از آنجا که تا 68 درصد از مواد بازیافتی ساخته شده اند، آسیب کمتری به محیط زیست وارد می نمایند.

پیش فروش نسل دوم ساعت هوشمند جان سخت اپل از امروز شروع می گردد و از 31 شهریور ماه نیز با قیمت 799 دلار در بازار گجت های پوشیدنی به فروش می رسد.

منبع: TheVerge و TechCrunch

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 شهریور 1402 بروزرسانی: 22 شهریور 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164561

به "اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 با قدرت پردازشی پیشرفته معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 با قدرت پردازشی پیشرفته معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید