بناهایی که حتما باید یک بار دیده شوند

به گزارش مجله سرگرمی، آیا تا به حال فکر نموده اید چرا بعضی از بناهای تاریخی که در کشورهای مختلف قرار دارند برای مردم دنیا این قدر اهمیت دارند؟

با چندی از این بناهای تاریخی و شگفت انگیز زیبا که از بهترین جاذبه های گردشگری دنیا هستند، آشنا شوید. پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

بناهایی که حتما باید یک بار دیده شوند

تاج محل هندوستان

یکی از این بناهای شگفت انگیز تاج محل است که در کشور هند واقع شده است. این بنا یکی از معروف ترین بناهای جهان است که توسط جهان شاه پادشاه مغول، به یادگار برای همسر محبوبش ممتاز محل ساخته شد.

این بنا که داستان یک عشق غم انگیز با سرانجامی اندوه بار را روایت می نماید، بعد از این که ممتاز محل در سال 1631 از جهان رفت ساخته شد. این بنا که در اوج دقت و ظرافت و تناسب ساخته شده، چنین بسیار خیال انگیز، رؤیایی، شاعرانه حیرت انگیز است. این ها توصیف هایی است که هرکس با دیدن این بنا بیان می نماید.

این باغ، یک مقبره و تصویری از بهشت است که ساخت آن41 میلیون روپیه و هزار و صد پوند طلا هزینه در پی داشته است. بسیار از عشاق جهان تاج محل را سمبل عشق و وفاداری می دانند.

برج سی ان تورنتو

سی ان تاور، تورنتو در کشور کاناد شاهکار مهندسی نوین است. این بنا با ارتفاع 553 متری اش یکی از عجایب هفتگانه جهانی مدرن به شمار می آید. این برج نمونه ای از آن برج های مخابراتی است که آخرین نمونه آن باعنوان برج میلاد در تهران ساخته شد و به اذعان بعضی از منتقدین دوره آن ها به سرانجام رسیده است،

به دنبال رشد روز افزون احتیاج مخابرتی تورنتو در دهه 1970، شرکت راه آهن ملی کانادا با مشاوره شرکت های رادیو و تلویزیون محلی، تصمیم گرفت یک برج مخابراتی احداث کند و از این طریق علاوه بر بهره برداری های مخابراتی علاقه اش را به این شهر نشان دهد.

این برج از زمان بازگشایی همیشه باعث شگفتی بازدیدکنندگان بوده است و طولی نکشید که به یکی از جاذبه های اصلی جهانگردی کانادا تبدیل شد.

رستوران گردان آن که نمونه ای از آن را در برج میلاد تهران هم مشاهده می کنیم، به خاطر غذاها، نوشیدنی ها و البته منظره بی نظیرش شهرت فراوان دارد.

برج سفید لندن

وقتی که در سال 1066، شاه ویلیام در جنگ پیروز شد و به پادشاهی بریتانیا رسید، تصمیم گرفت قلعه ای بسازد که با آن از ورودی لندن در مقابل تیمز استاری محافظت کند.

براساس این تصمیم در سال 1097، ساخت برج سفید که امروز در مرکز این مجموعه واقع شده است کامل شد. البته مانند بسیاری از بناهای از این دست، بناهای باشکوه دیگری طی قرن های بعد به این مجموعه اضافه شد تا یکی از قدرتمندترین و مستحکم ترین قلعه های اروپا شکل بگیرد.

این قلعه به عنوان اقامتگاه سلطنتی به کار گرفته می شد و یک زرادخانه، یک خزانه داری و از همه معروف تر، یک زندان برای دشمنان سلطنت در این مکان قرار داشت.

در دورانی که هنوز دموکراسی پای نگرفته بود، زندانیان در این مکان شکنجه می شدند و در بین آن هایی که در اینجا جانشان را از دست دادند شاهزادگان مصلوب، پسران و وارثان ادوارد پنجم حضور داشتند.

امروز این مجموعه جاذبه ای دوست داشتنی برای گردشگرانی است که برای اولین بار به لندن می روند.

همچنین جواهرات سلطنتی و دیگر یادگارهای قدرت و ثروت خاندان سلطنتی در این محل نگهداری می شوند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45735

به "بناهایی که حتما باید یک بار دیده شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بناهایی که حتما باید یک بار دیده شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید