فراوری نخستین هواپیمای دنیا که جهت پرواز آن با جریان هوا کنترل می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، یک شرکت انگلیسی برای نخستین بار در دنیا هواپیمایی ساخته که کنترل نحوه پرواز آن در هوا با بال های یکپارچه، با استفاده از جریان های هوایی و باد صورت می گیرد.

فراوری نخستین هواپیمای دنیا که جهت پرواز آن با جریان هوا کنترل می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، یک شرکت انگلیسی برای نخستین بار در دنیا هواپیمایی ساخته که راستا پرواز آن با جریان هوا کنترل می گردد

این هواپیما که از مرکز هوایی گلانبدر در شمال ولز به پرواز درآمد خود مانند یک بال بزرگ است و دو بال آن نیز فاقد قسمت های متحرک برای مدیریت پرواز بر مبنای نحوه وزش باد است.

موفقیت بشر برای فراوری هواپیمایی که احتیاجی به طراحی قسمت های متحرک در بخش بال خود ندارد می تواند انقلابی در صنعت پرواز در سال های آینده به وجود آورد. هواپیماهای امروزی برای حرکت بدون عیب و نقص و مستقیم در هوا به مجموعه پیچیده ای از فرمان ها، زبانه ها، بخش های متحرک، بالابرها و سیستم های کنترلی دیگر احتیاج دارند.

این سیستم ها در شرایط پیچیده آب و هوایی عملکرد دقیقی ندارند و موجب لرزش هواپیما می شوند. همچنین این سیستم های پیچیده گران قیمت هم هستند و از نظر مکانیکی ممکن است دچار اختلال شوند.

هواپیمای مذکور که ماگما نام دارد و با همکاری دانشگاه منچستر و دولت انگلیس ساخته شده، می تواند از جریان های هوایی برای کنترل پرواز خود استفاده کند. این هواپیما بدین منظور از روش مکش و بیرون دادن جریان هوا به شیوه ای دلخواه استفاده می نماید.

جذب، جریان یافتن و خروج هوا از این هواپیما به وسیله مجاری باریک و با استفاده از توان موتور جت هواپیمای یادشده صورت می گیرد. استفاده از این فناوری به فراوری هواپیماهای سبک تر، ارزان تر و قابل اتکاتر در آینده منجر می گردد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21983

به "فراوری نخستین هواپیمای دنیا که جهت پرواز آن با جریان هوا کنترل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نخستین هواپیمای دنیا که جهت پرواز آن با جریان هوا کنترل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید